Tipy na lepší náladu

Lepší nálada

Máte dneska špatný den? Máte nyní špatné období? Nic se vám nedaří? Máte nanicovatou náladu? Jste rozmrzelí? Naštvaní? Zoufalí? Samozřejmě byste se nejraději zahrabali pod peřinu, opili se nebo snědli tunu čokolády, ale nic z toho vám ve skutečnosti nepomůže. Pomoci vám může jediné: vlastní aktivita. Jistě že ji v sobě teď vůbec necítíte. Ale pořád je vaší součástí a stačí opravdu tak málo: donutit se. Nikdo jiný než vy nemůže pro vás udělat víc. To vy máte celou dobu v rukou tu kouzelnou hůlku, kterou to lze změnit. Takže to udělejte a uvidíte, že se budete cítit lépe! Uvádím pár osvědčených tipů, které působí na naši náladu pozitivně, vy si můžete mezi nimi vybrat jakýkoliv způsob, který je vám sympatický:

  1. Zavolejte nebo domluvte si setkání s někým, koho máte rádi a o kom víte, že vás umí rozesmát. Nemusíte s ním hovořit o svých současných potížích, můžete jen tak tlachat, vzpomínat na staré časy. Pokud ale chcete o svých problémech mluvit, tak to určitě udělejte.

  2. Přestože se vám do toho vůbec nechce, donuťte se k fyzické aktivitě. Zacvičte si, zaběhejte si, vyšlápněte rychlým tempem nejbližší kopec nebo vyjděte několikrát po schodech do nejvyššího patra vašeho paneláku, běžte si zajezdit na kole nebo kolečkových bruslích, nebo alespoň běžte naštípat dříví. Ideálně se úplně fyzicky zrušte. Vyplavte endorfiny. Nemyslete, hýbejte se.

  3. Užijte si jakoukoliv „malou radost“. Pochovejte si svého domácího mazlíčka a vyličte mu, jaký jste měli špatný den. Kupte si nové boty, květinu, nový šroubovák, cokoliv vám udělá radost. Jděte na procházku a všímejte si lidí a věcí kolem sebe, pozorujte svět se zvídavostí člověka, který se po roce vrátil z pustého ostrova. Přečtěte si znovu svou oblíbenou knihu a vypište si z ní oblíbené citáty.

  4. Udělejte něco šíleného. Rozpumpujte adrenalin. Buďte dobrodružní. Běžte si skočit bungee jumping, jděte na lezeckou stěnu, zajezděte si pěkně svižně na motokárách. Odvážné ale může být třeba i to, že si osobně koupíte a také hned doma vyzkoušíte novou erotickou pomůcku. Každopádně překonejte svůj strach a uvidíte, jak vás to osvěží.

  5. Relaxujte. Nemusí se jednat vyloženě o meditaci. Napusťte si vanu, do vody přihoďte příjemnou pěnu či vonnou sůl a zapalte si ke koupeli svíčku, uvědomujte si, jak se vaše tělo ve vodě uvolňuje. Nebo se pohodlně uvelebte a pusťte si vaši oblíbenou muziku, poslouchejte ji se zavřenýma očima. Nebo si s vaší oblíbenou písní pěkně zahlas zazpívejte. Zatančete si a nemyslete na to, jak to vypadá, nechte své tělo, ať si dělá, co se mu líbí. Důležité je přestat přemýšlet.

Určitě ale nezahánějte chmury jakýmkoliv druhem jídla či pití, nechcete si vypěstovat závislost ani přibrat. Také se nesnažte zapomenout na svoje problémy ležením na gauči a bezcílným čuměním na bednu, stres se tak uvolňuje mnohem pomaleji a bez valného efektu.

Co je důležité? Neusnout na vavřínech, pokračovat. Nezůstat u toho jediného výstřelku změny. Dělat alespoň jednu z těch příjemných věcí každý den. Postupně se vám tak vrátí nejen dobrá nálada, ale i barva do tváří. A všechno bude snazší.

Nemusíte čekat, až vám něco udělá radost, udělejte si ji sami!

TOPlist Zdroj fotografie: mojefoto.net, fotograf: torzo

Share Button
Příspěvek byl publikován v rubrice Léky proti nudě se štítky a jeho autorem je Renata. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *